NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Czy twoja firma potrzebuje tajemniczego klienta?

Czy twoja firma potrzebuje tajemniczego klienta?

Firmy już dawno zauważyły, że mogą skutecznie podnieść jakość obsługi klienta czy skontrolować, jak zachowują się ich pracownicy, wykorzystując tajemniczego klienta. Kiedy powinieneś postawić na takie rozwiązanie?

Tajemniczy klient to powszechnie wykorzystywane rozwiązanie, zwłaszcza gdy mowa o dużych firmach, których właściciele nie są w stanie kontrolować swoich pracowników. Co takiego robi osoba pracująca w charakterze tajemniczego klienta? Zakres jej obowiązków może być różny, ale najczęściej koncentruje się ona na sprawdzeniu tego, czy dany sklep lub punkt usługowo-handlowy kieruje się wytycznymi otrzymanymi od kierownictwa.

Praca tajemniczego klienta sprowadza się do zrobienia zakupów i oceny m.in. tego, czy w sklepie panuje porządek, czy obsługa jest pomocna i czy proponuje zakup dodatkowych produktów przy kasie. Nie każda firma korzysta z powyższego sposobu sprawdzenia pracowników. Nie zawsze jest to bowiem konieczne.


Komu przyda się pomoc tajemniczego klienta?

O nawiązaniu współpracy z tajemniczym klientem z pewnością powinieneś pomyśleć wówczas, gdy twoja firma dynamicznie się rozwija, a ty otwierasz kolejne punkty w największych miastach Polski. W takiej sytuacji warto skontrolować pracowników, a ocenę wystawione przez osoby trzecie wykorzystać do zbudowania jeszcze lepszej strategii sprzedaży. Pamiętać trzeba bowiem, że wyniki otrzymane od tajemniczego klienta pozwalają odpowiedzieć nie tylko na pytanie, czy zatrudnieni wywiązują się ze swoich obowiązków – to również cenne wskazówki na temat m.in. jakości obsługi.

Bywa, że tajemniczy klient jest wysyłany do wybranego punktu, by odpowiedzieć na pytanie, czy produkty są w nim dobrze rozstawione, a poszczególne alejki czy punkty sklepu tak opisane, że klienci nie mają problemu ze znalezieniem poszukiwanych produktów.


Mała firma? Również możesz skorzystać z pomocy

Zaufanie do pracowników to podstawa. Jeżeli jednak chcesz mieć pewność, że wszystko działa w danym punkcie tak jak powinno i to niezależnie od tego, czy w nim przebywasz czy też nie, to również powinieneś zdecydować się na pomoc osoby pracującej w charakterze tajemniczego klienta. Takie rozwiązanie pozwoli ci upewnić się, że załoga zatrudniona w tym punkcie potrafi o niego prawidłowo zadbać. Wówczas będziesz mógł skoncentrować się na dalszym rozwoju swojej firmy.


Tajemniczy klient – gdzie go znaleźć?

Jeżeli jesteś właścicielem małego sklepu, twoja firma się dopiero rozwija, to zatrudnienie tajemniczego klienta może być zbędnym wydatkiem. W takiej sytuacji lepiej zrobisz, jeżeli zdecydujesz się poprosić o pomoc swoich znajomych, których zatrudnione osoby nie znają. W ten sposób również dowiesz się, jakie podejście mają osoby, które obdarzyłeś zaufaniem i zatrudniłeś.

Powyższe rozwiązanie sprawdza się, ale nie zawsze. Dlaczego? Bo nie możesz liczyć na fachowe odpowiedzi na swoje pytania. Jeżeli właśnie na takich ci zależy, to lepszym rozwiązaniem będzie skorzystać z pomocy profesjonalistów. Zwróć przy tym uwagę na to, że nie musisz zatrudniać kolejnego pracownika.

Na rynku działają firmy oferujące pomoc przedsiębiorcom zainteresowanym skontrolowaniem swoich punktów. Nawiązując współpracę, możesz liczyć nawet na to, że to zatrudnieni w niej specjaliści – zgodnie z twoimi wskazówkami – opracują formularz, według którego punkt będzie oceniać tajemniczy klient.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca-swietochlowice.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017