NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Wirtualne biura a reklama twojej firmy

Wirtualne biura a reklama twojej firmy

Firmę można reklamować na wiele sposobów. Wybór powinien być podyktowany m.in. docelową grupą klientów, jakich chce pozyskać przedsiębiorca. Jeżeli tymi są klienci indywidualni, to dobrym rozwiązaniem może być zainwestowanie w reklamę internetową. W przypadku, gdy docelową grupą klientów są przedsiębiorcy, nie obejdzie się bez materiałów reklamowych – ulotek czy katalogów.

Zasadniczo wyróżnić można tradycyjną i internetową reklamę. Nakłady na tę drugą rosną z roku na rok, bo przedsiębiorcy zauważyli, jakie korzyści mogą zyskać. Poza możliwością wykupienia reklam, nabycia artykułów sponsorowanych czy pozycjonowania firmowej strony, nie można zapomnieć o social media. Co jednak w sytuacji, gdy firma dopiero wkroczyła na rynek, a jej właściciel potrzebuje środków na rozwój?


Wirtualne biura to więcej niż wynajem adresu czy biurka

Pojawienie się na rynku pierwszych wirtualnych biur zrewolucjonizowało sposób myślenia o prowadzeniu biznesu, bo pozwoliły one przedsiębiorcom na zminimalizowanie kosztów prowadzenia firmy. Dziś z usług takich podmiotów korzystają zarówno początkujące, jak i intensywnie rozwijające się podmioty gospodarcze. W przypadku jednoosobowych działalności, popularnością cieszy się m.in. coworking, czyli możliwość wynajęcia biurka w centrum miasta (więcej: „A może współdzielenie biura? Coworking coraz popularniejszy!”).

Działalność wirtualnych biur nie ogranicza się jednak wyłącznie do oferowania klientom biurek. Prestiżowy adres może szczególnie pomóc początkującej firmie. Rozpoznawalny adres w centrum miasta wzbudza zaufanie potencjalnych klientów. Ponieważ część wirtualnych biur jest zlokalizowana w centrach biznesowych, firma może korzystać z adresu, który jest znany klientom biznesowym i indywidualnym.

Poza możliwością skorzystania z biurek czy adresu, nie można zapomnieć, że pracownicy wirtualnego biura pomogą również w promocji firmy. Ponieważ takie podmioty zatrudniają specjalistów, są w stanie – najczęściej po konkurencyjnych cenach – wykonać i wydrukować projekty ulotek, wizytówek czy plakatów. Często oferują profesjonalne wykonanie strony internetowej czy pozycjonowanie już postawionej. Na rynku działają biura proponujące swoim klientom zakup usług w pakietach – w ten sposób można zaoszczędzić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rocznie.


Baner na budynku, flaga na parkingu

Reklama w centrum miasta kosztuje. Ci, którzy zdecydują się na współpracę z wirtualnym biurem, mogą liczyć na reklamę np. na budynku, które wynajmuje biuro. Wówczas za niewielką opłatą lub zupełnie za darmo, mogą zareklamować swoje usługi szerokiej grupie klientów. Trzeba przy tym pamiętać, że wirtualne biuro obsługuje wiele firm, a w budynku, w którym ma swoją siedzibę, działają kolejne. W praktyce dzięki temu zainteresowany przedsiębiorca może szybko zyskać pierwszych klientów.

Postawienie na banery czy flagi, nie powinno obciążyć kieszeni przedsiębiorcy, może zaś pomóc mu w pozyskaniu klientów. Rozwiązanie takie sprawdza się, bo popularność wirtualnych biur rośnie z roku na rok. Może o tym świadczyć m.in. liczba biur powstająca co roku i utrzymująca się na rynku. Trzeba przy tym pamiętać, że rocznie zostaje otwartych ok. 25 tys. firm i tyle samo kończy działalność. Utrzymują się te, które świadczą usługi na najwyższym poziomie i których właściciele zadbali o reklamę.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze

sashka6961
2015-12-16, 09:13
Wirtualne biuro to po prostu skrytka pocztowa wraz z przypisanym do niej adresem, który to może służyć jako adres miejsca wykonywania działalności gospodarczej. Tego typu skrytki znajdują się w specjalnych biurach wynajmujących wirtualne adresy, których jest coraz więcej na terenie większych miast naszego kraju, gdyż usługa ta zyskuje na popularności http://gordebiuro.pl/
Redakcja Praca-swietochlowice.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017